before and after demo

לפני ואחרי – פתרון אתגרים בצילום Indoors

פתרון אתגרים בצילום Indoors

מלבד המסקנה הבלתי נמנעת שצילום אדריכלי טוב מבוסס ציוד מקצועי, כל לוקיישן בפני עצמו מציב אתגרים שונים, כאשר האתגר הגדול ביותר הוא לרתום לטובתך את המשחק של האור הטבעי והמלכותי בתוך החללים השונים. במאמר שלפניכם אנסה להדגים כיצד פתרתי בעיות צילום שונות כאשר צלמתי.

הבעיה – תקרות גבוהות: מלון האפנדי הוא בעל תקרות  גבוהות מאוד שמקשות על הצילום. כאשר התקרה היא נמוכה יותר, אפשר להשתמש בה כמקור תאורה, כלומר התקרה מחזירה את האור. תקרות גבוהות לעומת זאת לא מחזירות את האור בעוצמה מספיקה. בנוסף לכך האור רך מדי ולכן הוא מוריד את הניגודיות של התמונה.

הפתרון: כדי להתגבר על בעיית התקרות הגבוהות השתמשתי ב'סופטבוקסים' גדולים עם פלאש בעוצמות גבוהות,  אשר הוצבו על סטנד גבוה.

הבעיה – פרטי הריהוט אינם מצטלמים כמו שצריך: כל צילום של עיצוב פנים דורש סטיילינג של החלל הטומן בחובו גם הזזה של רהיטים. לפעמים אני חושב שהצלחת צילומי עיצוב פנים נשענת ברובה על סטיילינג יצירתי של הסצנה. לרוב אני מוצא את עצמי משקיע יותר זמן בסידור החדר מאשר בצילומו. חדר שניראה בעינינו יפה ומסודר, יכול להיראות משעמם ובנלי בפריים של המצלמה.

הפתרון: לפני הצילום אני בונה את הפריים של החדר. לאחר מכן, אני מתחיל לשחק עם קומפוזיציית הרהיטים, בכול פעם אני בודק איך השינוי נתפס בפריים של המצלמה.

לדוגמה: בסוויטת הנשיא של מלון האפנדי הייתי צריך להזיז את הכורסאות, לסדר את כיסוי המיטה, למקם מחדש את הכריות, להחליף את מיקום הפריטים שעל השולחן שממוקם בין שתי הכורסאות. כדי להגביר את עצמת התאורה הדלקתי את גם את המנורה שמשתלשלת מהתקרה, הוצאתי את עמדת הקפה  והדלקתי את הטלוויזיה. כל השינויים האלו הן תוצאה של פריים שתכננתי מראש.

הבעיה – החדר חשוך מדי: אחד האתגרים שעמדו בפני הוא להוסיף אור לסוויטת הנשיא,  כפי שאמרתי קודם לכן – התקרה הגבוהה לא החזירה את האור בעוצמה הרצויה לי. התאורה הטבעית שנכנסה מהחלונות הייתה ממש יפה אך עצמתה לא הספיקה לכול החדר, כך נוצר מצב שהכורסאות המהממות מעור נותרו חשוכות ולא ניתן היה לראות את הטקסטורה המיוחדת שלהן. עוד מספר פרטי ריהוט בחדר לא קיבלו מספיק אור.

אך כל אלו היו בעיות קטנות לעומת החלון הסגור, שבגללו אחת הפינות נותרה בחשיכה מוחלטת. גם העיצוב של חדר האמבטיה ושאר האלמנטים העיצוביים לא נראו טוב מבעד לפריים של המצלמה.

הפתרון: לאחר מספר דקות של ניסוי וטעייה, מיקמתי מקור אור אחד בכניסה מצד ימין ומעל המצלמה. את מקור האור השני מיקמתי בפינת המקלחת שנמצאה מול האמבטיה. שני מקורות האור האלו פתרו רק חלק מהאתגר של התאורה. עדיין לא הייתה עוצמת תאורה טובה על הכורסאות, על השולחן וגם האזור של הטלוויזיה היה מעט חשוך. בחדר של המלון לא היה מספיק מקום כדי למקם עוד שניים או שלושה פלאשים. הפתרון היחידי היה להשתמש בטכניקה שנקראת 'צביעה באור' שאותה אני אוהב מאוד. צלמתי עם פלאש עוד כמה תמונות  של האובייקטים שהיו זקוקים לאור, ולאחר מכן שילבתי בתוכנת עריכה את התמונות האלו עם התמונה הראשית.

לדעתי אחד הדברים שעושים את צילום הארכיטקטורה ועיצוב פנים לכול כך מעניין ומאתגר הוא פתרון יצירתי של בעיות שצצות בשטח. כל מבנה, בית וכל חדר מציבים אתגרים בצילום, מבחינתי, להתמודד עמם זה הכי כיף שיש – ולראות את התמונה הסופית שמצליחה להעביר את היופי שבעיצוב זה מדהים בעיניי.